Certificat SGS ISO 9001:2015

Gori de Muro ha renovat el Certificat SGS ISO 9001:2015

Després de tot el dur treball arriba sempre la recompensa i per a nosaltres és una satisfacció enorme haver pogut aconseguir el Certificat SGS ISO 9001: 2015.

Però, sabeu que significa aquest certificat?

La certificació ISO 9001: 2015 és una part integral dels esforços d’una organització cap a l’objectiu més ampli de el desenvolupament sostenible. L’adopció d’un sistema de gestió de qualitat és una decisió estratègica perquè una organització millori contínuament el seu acompliment general.

QUÈ ÉS UN SISTEMA DE GESTIÓ DE QUALITAT ISO 9001: 2015?

A l’recolzar els objectius i les metes d’una organització, un sistema de gestió de la qualitat (SGC) documenta els processos, procediments i responsabilitats per aconseguir polítiques i objectius de qualitat. Amb base en set principis de gestió de qualitat, la certificació ISO 9001: 2015 defineix la forma en què una organització opera per complir amb els requisits dels seus clients i parts interessades:

  • Enfocament en el client
  • Lideratge
  • Compromís de les persones
  • Enfocament basat en processos
  • Millora
  • Presa de decisions basada en l’evidència
  • Gestió de relacions

 

 

 

Quins són els BENEFICIS DE LA CERTIFICACIÓ ISO 9001: 2015?

  • La certificació ISO 9001 ajudarà a la seva organització a desenvolupar i millorar el rendiment, així com a demostrar alts nivells de qualitat de l’servei a l’oferir per contractes.
  • La implementació d’un SGC ajuda a una organització a identificar efectivament als clients i parts interessades (aquells que es veuen afectats per la seva activitat, però no necessàriament els clients). Aquest enfocament extern permet a una organització satisfer millor les necessitats d’aquests dos grups, millorar els processos, les polítiques i l’assignació de responsabilitats per millorar la satisfacció dels client.

QUÈ DIFERÈNCIA A ISO 9001: 2015 DE 2008?

  • Identificar problemes externs i interns. La nova norma ISO 9001 ara requereix que les organitzacions identifiquin tots els problemes dins i fora de l’organització que són rellevants per al seu context i que poden ajudar a assolir els resultats esperats del seu sistema de gestió.
  • Més èmfasi en el lideratge que en l’administració. La certificació ISO 9001: 2015 requereix que la gerència tingui una participació directa i la propietat de l’procés i per assegurar que el QMS estigui assolint els resultats esperats i impulsi la millora contínua dins de l’organització.
  • Enfocament en la planificació organitzacional. Aquest és un nou requisit que obliga les organitzacions a identificar aquells riscos i oportunitats que tenen el potencial d’afectar (negativa o positivament) el funcionament i el rendiment del seu SGC.
  • Avaluació de recursos. Les organitzacions han de tenir en compte els recursos necessaris i les capacitats internes i externes per implementar, mantenir i millorar la seva SGC.
  • Comunicació oberta amb els clients. Ara hi ha el requisit que aquests processos han d’incloure, quan sigui rellevant, la comunicació amb els clients en relació amb el maneig o tractament de la propietat de el client i els requisits específics per a les accions de contingència.
  • Identifica el ‘què’ ‘com’ i ‘quan’ del monitoratge i mesurament. La certificació ISO 9001: 2015 ara requereix que les organitzacions controlin la informació relacionada amb el grau en què s’han complert les seves necessitats i expectatives.
  • Millora. Un requisit addicional per a les organitzacions és abordar les ‘conseqüències’ de les no conformitats, que és el reconeixement que no tots els seus processos i / o activitats representaran el mateix nivell de risc en termes de la capacitat de l’organització per complir els seus objectius.

IMPLEMENTAR UN SISTEMA DE GESTIÓ DE QUALITAT ISO 9001: 2015 LI PERMETRÀ A LA SEVA ORGANITZACIÓ:

  • Operar de manera més eficient
  • Complir amb els requisits legals i reglamentaris
  • Arriba a nous mercats
  • Identificar i abordar riscos